میدان مردم

توصیه‌ای به جناب مهندس فتاح درباره ستاد اجرایی فرمان امام

قدرت اقتصادی ستاد را به سمت زنجیره‌های مردمی هدایت کنید و اقتصاد موازی بسازید!

  1.  بساط بنگاه‌داری در این ستاد را جمع کرده و دنبال فرصت‌سازی برای زنجیره‌ها و شبکه‌های اقتصادی مردمی باشید. قدرت اقتصادی، امروز در بنگاه‌داری نیست؛ بلکه در پیشرانی اقتصاد دانش‌بنیان و در راهبری زنجیره‌های تولیدی است. بگذارید فتوحات اقتصادی بدست مردم رخ دهد و نقش ستاد، جبهه‌سازی اقتصاد مردمی باشد.
  2. مدل‌ وارداتی تسهیلگری اجتماعی را که تاکنون معجزه‌ای نکرده، با الگوی بومی و ریشه‌دار و کارآمد “به‌هم رسانی اجتماعی” که برگرفته از تجربه جهادسازندگی است، جایگزین کنید.
    انبوه هسته‌های جهادی و حلقه‌های میانی در مناطق هدف را با ماموریت‌های اقتصادی واقعی و بزرگ، بسیج نمایید.
  3. بانک‌های ستاد را برای ایجاد اقتصاد مالیِ موازی و مردم‌سالار اهرم نمایید. منابع مالی و اعتبارات ستاد، اگر بسمت اقتصاد مردمی هدایت شود، بدیلی برای نظام بانکیِ ضدمردم و ضد پیشرفت، ایجاد می‌کند.
  4. روال محرومیت‌زداییِ محروم‌پرور(!) یعنی پرتاب امکانات و پروژه‌های بی‌سروته از مرکز به پیرامون را کنار بگذارید. الگوی اقتصاد مقاومتی یعنی درونزایی و برونگرایی را (که همچنان بر زمین مانده) هدف بگیرید تا مناطق به اصطلاح محروم، به قطب‌های جدید پیشرفت شتابان کشور تبدیل شوند.
  5. درمقابل مافیای اقتصادی خام‌فروش و تورم‌ساز، از خوشه‌ها وشبکه‌های منطقه‌ای تولید وتجارت، متشکل از هزاران بنگاه وعنصر اقتصادی مردمی، پشتیبانی نمایید و آنها را عَلم نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا